Description

Un message en français suivra

IMPORTANT INFORMATION BEFORE APPLYING FOR THIS PROGRAM  :

New starting dates : April 29 - May 27 2025

The Support for Assistance in Health and Social Services program was offered with a $12,000 scholarship from the Government of Quebec. Although the scholarship program is no longer available, you can still enroll in the training program and become Préposé aux bénéficiaire (PAB) or Health and social services assistant (HSSA). The training lasts 705 hours and leads to a SkillTraining Certificate (STC). This is a minimum qualification you must succeed to obtain a PAB or ASSS position within the CIUSSS and CHUS.

______________________

RENSEIGNEMENTS IMPORTANTS AVANT DE PRÉSENTER UNE DEMANDE POUR CE PROGRAMME :

Nouvelles dates de début : 29 avril - 27 mai

Le programme d’études Soutien aux services d’assistance en établissement de santé et de service sociaux était offert avec une bourse de 12 000$ du gouvernement du Québec. Malgré que le programme de bourses ne soit plus disponible, vous pouvez quand même vous inscrire au programme de formation et devenir Préposé.e aux bénéficiaires (PAB) ou Auxiliaire aux services de santé et sociaux (ASSS). La formation est d’une durée de 705 h et mène à une attestation d’études professionnelle (AEP). Il s’agit d’une qualification que vous devez minimalement réussir pour obtenir un poste de PAB ou d’ASSS au sein des CIUSSS et des CHUS.

Préalables requis

To be eligible for admission to the Support for Assistive Services in Health and Social Services Institutions program leading to an STC, candidates must meet one of the following requirements:

• Have obtained at least Secondary III credits or the equivalent in the language of instruction (LI), second language (SL) and mathematics
OR
• Hold an Attestation of Equivalence of Secondary Studies (AESS)
OR
• Have passed the General Development Test (GDT) and the following specific prerequisites in the language of instruction: ENG 3101-1 and ENG 3102-2, or have been granted recognition for equivalent learning